מפגשים בקליניקה - סיפור בלשי

אם צפיתם בסרטים וסדרות טלויזיה בלשיות בטח הבחנתם ב"לוח עדויות" (evidence board) כמוטיב חוזר בהם. הבלש החוקר תעלומה כלשהי נועץ קולאז' תמונות וקטעי עיתונות על לוח חלק, ובאמצעות חוט מתחיל לקשר ביניהם עד שלבסוף, כשהלוח מלא בעדויות מחוברות זו לזו, מתגלה הפתרון לתעלומה.

בניגוד לעולם הקולנוע והטלויזיה החיים עצמם הם לא זירת פשע. החיים הם רצף של אירועים שקורים לנו, החל מאירועי ילדות שעיצבו אותנו מול ההורים, האחים ובני משפחה אחרים, בהמשך מול קבוצת השווים, חברים ובני זוג וגם מול דמויות סמכות במסגרות חינוכיות, צבאיות ותעסוקתיות שונות. אירועים אלו הצטרפו לכדי מפה פנימית המורכבת מאמונות, ערכים ותפיסות עולם שבאים לידי ביטוי בדפוסי מחשבה, רגש והתנהגות, והם אלה המלווים אותנו גם בהווה. אפילו אם בדיעבד אנחנו חושבים שהיינו צריכים לפעול אחרת, חשוב שנזכור שבכל אחד מהאירועים הללו עשינו את הכי טוב שיכולנו באותו זמן, בהתאם לידע וליכולות שהיו זמינים לנו אז.

כשאנחנו מרגישים תקיעות בחיים, כשמערכות היחסים שלנו מגיעות לפיצוץ באופן תדיר, כשמשהו פשוט לא עובד נכון עבורנו או לא מקדם אותנו בדרך, זה הזמן לפנות אל "לוח העדויות" ולהתחיל לקשור הכל יחד.

וזה מה שאנחנו עושים במפגש הראשון בקליניקה: מעבירים את החוט בין אירועי החיים כדי לדלות מהתמונה המתהווה את אותם דפוסים חוזרים שמקשים על האדם. משם נפתחת הדרך לשינוי עלילת החיים, כך שבכל מפגש נפתרת עוד תעלומה וכל מפגש מוביל את הגיבור במסעו לעבר פרק המשך חיובי ומעשיר עבורו.