לגלות את סודות המשפחה: למה חשוב להכיר את השושלת שלנו?

תהיתם פעם למה אתם מגיבים בצורה מסוימת במצבים שונים? למה יש לכם פחדים או התנהגויות שלא תמיד מובנות לכם? התשובה לשאלות האלה יכולה להיות טמונה בעבר המשפחתי שלכם, לא רק בחוויות שלכם אלא גם באלו של ההורים שלכם, הסבים והסבתות ואפילו אבות אבותיכם.
אז מה זו בכלל שושלת משפחתית?
השושלת המשפחתית היא המורשת שלנו - כל הסיפורים, החוויות, הטראומות והשמחות שעברו במשפחה שלנו לאורך הדורות. תחשבו על זה כעל ספר ההיסטוריה הפרטי של המשפחה שלכם.
ולמה זה חשוב?
1. להבין את עצמנו טוב יותר - הרבה מההתנהגויות והרגשות שלנו מושפעים ממה שקרה במשפחה לפני שנולדנו. למשל, פחד לא מוסבר ממים יכול להיות קשור לטביעה שקרתה למישהו במשפחה לפני דורות.
2. לשחרר דפוסים מזיקים - לפעמים אנחנו חוזרים על התנהגויות שלא עוזרות לנו, בלי להבין למה ובלי יכולת לשנות אותן. ברגע שמגלים שזה בעצם דפוס משפחתי ישן, קל יותר לשחרר אותו.
3. להתחבר לכוחות שלנו - תזכרו שבשושלת יש גם דברים טובים! אולי יש לכם כישרונות או תכונות שירשתם ובכלל לא ידעתם על קיומם :)
4. ריפוי וצמיחה - הבנת העבר יכולה לעזור לנו לרפא פצעים ישנים ולצמוח מתוכם.
אז איך מתחילים?
שואלים שאלות! מדברים עם בני משפחה מבוגרים, ומבקשים לשמוע סיפורים מהעבר.מחפשים תמונות ומסמכים ישנים, גם להם יש יכולת לספר סיפורים שלמים.שמים 💜 לדפוסים. האם יש משהו שחוזר על עצמו במשפחה לאורך הדורות? זה בהחלט יכול להיות רמז.ובעיקר חשוב להיות עם ראש פתוח. נכון שלפעמים נגלה דברים לא פשוטים ולא נעימים, אבל זה חלק מהתהליך לקראת שינוי והטבה בחיים.
אילו סיפורים יש בשושלת המשפחתית שלכם, שיכולים להסביר תופעות ודפוסים מהחיים שלכם?